Stampa
Nemački automobilski giganti pokušavaju da spreče američke carine  

Objavljeno : 05.12.2018. Štampa El. pošta bookmark
 

Menadžeri nemačkih vodećih proizvođača automobila razgovarali su u Vašingtonu sa američkim predsednikom Donaldom Trampom. Posle razgovora u nemačkoj delegaciji vladao je oprezan optimizam da bi nemačke kompanije mogle da izbegnu nove američke uvozne carine na automobile, koje je najavio Tramp. Američki predsednik pretio je da će te kaznene carine na uvoz evropskih automobila iznositi i do 25%.



U razgovoru u Beloj kući nemački menadžeri su, prema sopstvenim rečima, upoznali Trampa i sa postojećim i mogućim budućim ulaganjima svojih preduzeća u lokacije i proizvodne pogone SAD. Nemačku delegaciju činili su najviši rukovodioci Dajmlera (Daimler), Folksvagena (Volksvagen) i BMV-a (BMW), piše EURACTIV.de.

 

Prvobitno je bio planiran samo susret menadžera sa  ministrom trgovine Vilburom Rosom (Wilbur Roš) i Trampovim privrednim savetnikom Lerijem Kudlouom (Larr Kudlow). Razgovoru se zatim, ipak, pridružio i sam predsednik.

 

Uoči sastanka, Tramp je preko Tvitera uputio oštru poruku. "Ja sam čovek carina". Ako druge zemlje "žele da pljačkaju veliko blagostanje naše nacije", osiguraću da im se to naplati, poručio je Tramp.

 

Predstavnici nemačkih kompanija kasnije su rekli da su polučasovni razgovori sa Trampom bili konstruktivni. Ali da li su najavljene drakonske carine zaista i izbegnute ostaje pitanje.

 

"Mislim da smo napravili ogroman korak u pravcu izbegavanja carina", rekao je 4. decembra posle sastanka šef Folksvagena Herbert Dis (Dieš). I predsednik Upravnog odbora Dajmlera Diter Ceče (Dieter Zetsće) ocenio je da je "potencijalna pretnja" novih američkih uvoznih carina smanjena.

 

Ceče je dodao i da se Trampov zahtev, da nemački koncerni prošire svoju proizvodnju u SAD, podudaraju sa planovima Dajmlera. On je uspostavio i direktnu vezu između investicionih planova i američke carinske politike, navodeći da na kraju računica za njegov koncern mora da bude povoljna.

 

Herbert Dis naveo je konkretne investicione planove Folksvagena, između ostalog i najavljenu saradnju sa kompanijom Ford u proizvodnji kamioneta sa otvorenom površinom za teret, u Americi omiljenog "pikapa". Saradnju sa Fordom kompanija iz Volfsburga najavila je još sredinom novembra. Dis je pomenuo i saradnju sa Majkrosoftom (Microsoft) u oblasti softvera, kao i planove za izgradnju drugog pogona Folksvagena u SAD.

 

Kompanija BMV je u pisanom saopštenju navela da takođe razmatra otvaranje drugog proizvodnog pogona u SAD, i to fabrike motora i prenosnih sistema. BMV je već sada kao proizvođač automobila jako prisutan u SAD. Najveća fabrika te kompanije u svetu nalazi se u američkoj saveznoj državi Južna Karolina.

 

Ako bi Tramp ipak ostvario svoje pretnje i uveo kaznene carine, to bi za nemačke proizvođače automobila bio težak udarac. Prema rečima Herberta Disa, to bi dovelo u pitanje veliki broj radnih mesta u Nemačkoj.

 

Trampu je masovan uvoz nemačkih automobila u SAD trn u oku pošto je glavni razlog visokog deficita njegove zemlje u trgovinskoj razmeni sa Nemačkom.

 

Poseta menadžera nemačkih automobilskih giganata Americi bila je osporavana i u Nemačkoj i u EU, pošto koncerni nisu ovlašćeni da vode pregovore o trgovinskoj politici. Za to nije nadležna ni nemačka savezna vlada,  već evropska komesarka za trgovinu Sesilija Malmstrem (Cecilia Malmstrom).

 

Dis i Ceče naglasili su, međutim,  da je njihova poseta Beloj kući usledila u tesnoj koordinaciji sa nemačkom vladom i sa evropskom komesarkom.

 

Izvor: EURACTIV.de

Foto: BMW Group

 

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar