Stampa
Prag i Barselona zabranili segvej ture  

Objavljeno : 22.07.2016. Štampa El. pošta bookmark
 

Gradske vlasti Barselone i Praga zabranile su turistička razgledanja na segvejima s obrazloženjem da su gužve na ulicama i tako velike i da se građani sve više žale na vozače tih dvotočkaša. U 56 zemalja širom sveta u ponudi su ukupno 622 segvej ture, najviše u SAD, odakle je segvej i stigao pre 15 godina. Na starom kontinentu, ljubiteljima obilaska grada na segveju nude se 44 ture u Španiji i po 18 u Francuskoj i Britaniji.

 

Stiv Džobs (Steve Jobs) rekao je i pre nego što je video segvej za časopis Tajm da bi to mogla da bude "velika stvar kao kompjuter" dok je Džon Doer (John Doerr), kapitalista koji stoji iza Netskejspa (Netscape) i Amazona, kazao da bi segvej mogao da bude "veći od interneta".

 

Džobs je kasnije povukao gotovo sve dobro što je rekao o tom vozilu i nijedno od tih predviđanja se nije baš obistinilo 15 godina od kako se segvej pojavio.

 

Ipak, u jednom segmentu je segvej postao izuzetno popularan - u turističkim razgledanjima grada.

 

Međutim, s obzirom na turiste koji pomalo agresivno i ne uvek kompetentno voze segveje kroz gužve u glavnim gradskim ulicama od Stokholma do Napulja i od Kijeva do Dablina, gradske vlasti Praga i Barselone odlučile su da je dosta i uvele delimičnu zabranu segveja.

 

"Dobili smo bezbrojne pritužbe i odlučili da zadovoljimo i građane i turiste", rekla je Adriana Krnacova, gradonačelnica Praga, grada koji je 2015. posetilo više od 6,6 miliona turista.

 

Obznanjujući potpunu zabranu tih vozila na baterije u istorijskom centru grada od avgusta, gradska uprava Praga obrazložila je da su segveji postali toliko brojni da je bilo samo pitanje dana kada će doći do nesreće.

 

Vodic tura na segveju Jaroslav Endrst istakao je da će zbog zabrane pod znakom pitanja biti 300 radnih mesta dodajući da je problem u "nesposobnosti ili nespremnosti" policije da primenjuje zakon.

 

Iste muke kao Prag ima i Barselona koju godišnje poseti 27 miliona turista.

 

"Barselona je pod velikim pritiskom što se tiče javnog prostora a tehnologija je napredovala mnogo brže od zakona", kaže savetnica za mobilnost španskog grada Mersedes Vidal.

 

U Barseloni čak sedam kompanija nudi turističke ture segvejom i grad je uveo zabranu vožnje tokom leta u najzagušenijim delovima grada.

 

Prema podacima onlajn kataloga SegvejGajdidTurs (SegwayGuidedTours), 427 gradova i drugih mesta u 56 zemalja širom sveta nude ukupno 622 segvej ture. Od toge je više od polovine u SAD, gde ga je 2001. predstavio njegov pronalazač Din Kamen (Dean). Florida i Kalifornija nude po više od 50 segvej tura svaka.

 

U Evropi su ljubiteljima segveja u ponudi 44 ture u Španiji i po 18 u Francuskoj i Britaniji.

 

"To je odličan način da se vidi grad", kaže Masimo Ferara (Massimo Ferrara), vodič u jednoj od desetak agencija koje nude segvej ture, obično u trajanju od 2-3 sata, u Rimu. "Zabavno je voziti segvej i tako vidiš više nego ako pešačiš. Ako te zamara pešačenje ili ti je razgledanje dosadno, to je perfektno", dodaje Ferara.

 

Regulatorni pristup segvejima se razlikuje od grada do grada i od zemlje do zemlje a u javnosti se često pominju incidenti u koje su bili umešani vozači segveja - kamerman na segveju koji je srušio trkača Useina Bolta 2015, pad Džordža Buša sa segveja 2003. ili tragičan slučaj Džimija Haseldena koji je poginuo vozeći segvej nedugo pošto je kupio kompaniju Segvej.

 

U nekim zemljama, uključujući Francusku, vozače segveja tretiraju kao pešake i smeju da se kreću trotoarom. U drugim zemljama ih vide i kao pešake i kao bicikliste, što znači da im je dozvoljeno, kao u Italiji, da koriste biciklističke staze i ulice. Nemačka ih dozvoljava na putevima u naseljenim mestima.

 

Međutim, oni koji žele da na segveju vide London ili neki drugi britanski grad biće razočarani, iako na taj način mogu da razgledaju šume ili parkove. Naime, stav britanskog ministarstva saobraćaja je da je segvej motorno vozilo i zato je zabranjen na trotoarima. Segvej ne može da se vozi ni britanskim autoputevima jer upravljanje motornim vozilom zahteva dozvolu i osiguranje a vozilo, da bi moglo na put, mora da ima svetla, kočnice i registarske tablice.

 

Izvor: Gardijan

Foto: Segwaybeograd.rs

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar