Nemci najzaslužniji za rast izvoza švajcarske čokolade | EurActiv Srbija


EurActiv Newsletter
Prijava na NewsLetter


Nemci najzaslužniji za rast izvoza švajcarske čokolade    

Objavljeno : 14.05.2018. Štampa El. pošta bookmark
 

Prodaja švajcarskih čokolada porasla je za 2,7% zahvaljujući snažnom izvozu dok je domaća prodaja opala za 1,3% u 2017, pokazuju novi podaci. Najvažnije izvozno tržište je nemačko, gde je prodaja nakon tri godine pada porasla, i to dvocifreno.

 

Za švajcarsku industriju čokolade 2017. je bila pozitivna godina jer je u zemlji i inostranstvu prodata 190.731 tona, objavilo je udruženje industrije čokolade Šokosuis (Chocosuisse).

 

Izvoz čokolade je povećan za 4,8%, na 127.923 tone, a promet je dostigao 936 miliona franaka i bio je za 6,9% veći nego 2016.

 

Švajcarski proizvođači čokolade bilu su posebno zadovoljni izvozom u Nemačku, koja je glavno izvozno tržište. Izvoz u Nemačku je u 2017. povećan za 16% nakon pada u prethodne tri godine.

 

Porastao je i izvoz u Veliku Britaniju, Francusku i Kanadu, preneo je portal thelocal.ch.

 

Ipak, nije sve bilo "ružičasto" pošto je švajcarska čokolada bila manje popularna na domaćem tržištu, gde je prodaja pala za 1,3%, na 62.808 tona.

 

Istovremeno je blago smanjena i prodaja uvozne čokolade i svaki Švajcarac pojeo je u 2017. za 500 grama čokolade manje nego godinu pre i potrošnja po stanovniku pala je na 10,5 kilograma.

 

Podaci pokazuju da je 2017. bila treća uzastopna godina pada domaće prodaje dok izvoz konstantno raste od 2012.

 

Švajcarska i čokolada "u vezi su" od davne 1819. kada je Fransoa-Luj Kaje (Francois-Louis Cailler) otvorio fabriku čokolade u mestu Korzije (Corsier) i naparavio Kaje čokolade, nastariji švajcarski brend koji još postoji.

 

Neke od najpoznatijih brendova čokolade u svetu razvili su baš švajcarski preduzetnici u 19. veku, poput brendova Lint (Lindt), Zuhard (Suchard), Špringli (Sprüngli) i Toblerone.

 

Izvor: EURACTIV.rs

Foto: Pixabay.com

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar


 

DRUŠTVENE MREŽE

News Letter

PROJEKTI I KONKURSI

EurActiv franšiza za Srbiju:
Novinska agencija BETA, direktor: Radomir Diklić, glavni i odgovorni urednik: Dragan Janjić
Novinska Agencija Beta
Developed by Zorica Filipović, Predrag Tošić
EKO ZNACKA