EurActiv Newsletter
Prijava na NewsLetter


 

Starbaks stiže u zemlju espresa    

Objavljeno : 17.04.2017. Štampa El. pošta bookmark
 

U italijanske kafee direktor Starbaksa Hauard Šulc "zaljubio" se pre više od tri decenije i oni su ga u velikoj meri inspirisali da napravi vodeći svetski prodajni lanac kafe. Međutim, bilo je potrebno da njegova kompanija naraste na oko 26.000 lokala u 75 država kako bi zadobila kredibilitet koji je Šulc smatrao da treba da ima da bi se usudila da uđe u zemlju koja je svetu dala espreso. Prva Starbaksova kafeterija u Italiji biće otvorena 2018. u centru Milana.

 

"Nisam mislio da smo spremni za Italiju" (ranije), rekao je Šulc u intervjuu za agenciju AP i dodao: "Mislim da je Italija tako posebno mesto. Toliko poštujem nasleđe italijanske kafe i italijansku kulturu i smatrao sam da moramo da zaslužimo to poštovanje, priliku, i tokom godinama smo stigli do toga da smo spremni da dođemo".

 

Šulc, koji se u aprilu povlači sa pozicije direktora Starbaksa (Starbucks), sada se fokusira na novitete, uključujući lokal Pržionica u Milanu koji će biti otvoren 2018. godine. Biće to jedno od vrhunskih mesta na kojima se prži kafa i služe brojni napici od kafe.

 

Putovanje dugo 35 godina, kako je dodao, kompletiralo je "moj vlastiti san i (zatvorilo) krug Starbaksa".

 

Žitelji Milana mahom su međutim, što je za očekivati, skeptični oko Starbaksovog kafea. Kristin Kung (Christine) koja ide u svoju omiljenu kafeteriju u centru Milana da popije espreso kaže da im ne treba "američki pejzaž" i dodaje: "Već imamo Mekdonalds i to je dosta".

 

Ulazak Mekdonaldsa u Italiju pre tri decenije doveo je do stvaranja pokreta "Spora hrana" (Slow Food) koji ohrabruje lokalnu tradiciju u domenu ishrane ali nije uspeo da spreči širenje lanaca brze hrane na italijanskom tržištu.

 

Espreso je još uvek deo italijanske tradicije, za razliku od ispijanja kafe na brzinu. Italijani vole da u omiljenom baru popiju espreso "s nogu". Šoljica, čak i u velikim gradovima, košta u proseku evro dok za kapućino treba izbrojati 1,2 do 1,5 evra.

 

U Italiji barista uglavnom priprema kafu pred očima kupca dodajući mu je preko vitrine sa pecivom, često uz šale. Zauzimanje mesta u italijanskom baru može da znači dodatni trošak, posebno na "ekstra" lokacijama. U baru u kojem se pije kafa nudi se i nekoliko poslastica i "vaj-faj", u najboljem slučaju.

 

Nije neuobičajeno ni videti kelnere kako na srebrnim poslužavnicima nose kafu u porcelanskim šoljama obližnjim trgovcima. Baš to je izazvalo Šulcovo divljenje kada je prvi put posetio Milano.

 

Milanski Starbaks na Pjaci Korduzio (Piazza Cordusio) biće jedan od 30 lokala pod imenom Pržionica koje kompanija planira širom sveta. Lokal u Milanu biće otvoren u partnerstvu sa italijanskom pekarom Prinči (Princi) koja će nuditi delikatese i pecivo. Prva Pržionica je u Sijetlu a najavljene su i u Šangaju, Njujorku i Tokiju.

 

Šulc se nada da će potrošače, uz espreso i druge napitke od kafe, privući specijalna tehnika pripreme koju je razvio Starbaks a koja nije tipična za Italiju.

 

Kao i na drugim Starbaksovim mestima, i tu će kupac moći da uzme kafu za poneti ili sedne i popije je iz porcelanske šolje. U Starbaksu kažu da još nisu odlučili kolika će biti cena.

 

Najveću do sada kafeteriju od oko 2.400 kvadratnih metara Starbaks će otvoriti na samo nekoliko koraka od Milanske katedrale. Površina Starbaksovih lokala je 200 metara kvadratnih u proseku.

 

Iako je teško proceniti koliko ljudi u Italiji misli kao Kristin Kung, istraživanja tržišta ukazuju na veliku prepoznatljivost brenda Starbaks među Italijanima, uglavnom sa putovanja u inostranstvo.

 

Smatra se da će mlađi Italijani pre nego stariji prihvatiti Starbaks. Đulija Rizi (Giulia Rizzi), stara 22 godine, oduševljena je zbog otvaranja Starbaksa i kaže da ne sumnja da će njeni vršnjaci biti česti gosti u tom lokalu.

 

"Kada sam boravila u inostranstvu, to je mesto na koje sam često išla jer mi se sviđa i mesto i ono što rade a to je nešto što se u Italiji ne nalazi često", rekla je ona i dodala: "Naravno, u Italii je kafa sveta pa se verovatno (Starbaks) neće svima dopasti".

 

Sudbina italijanskog Starbaksa, kaže Šulc, zavisiće od pridobijanja Italijana a ne samo turista u Milanu, gradu koji je italijanska prestonica finansija i mode.

 

Savet za ulazak na italijansko tržište on je dobio od modnog kreatora Brunela Kučinelija (Brunello Cucinelli). Njegov savet bio je: "Za Starbaks da bude autentičan. Za nas, da budemo ono što jesmo", kazao je Šulc.

 

Posle Pržionice, Starbaks planira da otvori objekte i na drugim mestima u Milanu i to one koji predstavljaju kombinaciju tradicionalnih i lokala Rezerva (Reserve), koji su zapravo neka vrsta manje Pržionice, pre nego što krene dalje po italijanskim gradovima.

 

Šulc nije rekao koliko se lokala planira u Milanu ali je napomenuo da je ranije u prvoj godini ulaska na tržište otvarano 10 do 12.

 

Za sada Starbaksovi planovi ne iteresuju mnogo vlasnike tipičnih milanskih kafeterija, poput Đakomo kafea (Giacomo Caffe), sa drvenim šankom, okruglim stolovima i stolicama sa visokim naslonom. Taj kafe nalazi se nedaleko od Starbaksove buduće lokacije.

 

"To je nešto potpuno drugačije", kaže menadžer Đakomo kafea Antimo Santoro. "Njima je najjača stvar da dođeš, kupiš i odneseš. Nama je najjača stvar usluga, mi nudimo veoma kvalitetnu kafu, veoma rafinirane mešavine, uz odličnu uslugu", istakao je Santoro.

 

Izvor: AP

Foto: Beta/AP

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar


 

DRUŠTVENE MREŽE

News Letter

PROJEKTI I KONKURSI

EurActiv franšiza za Srbiju:
Novinska agencija BETA, direktor: Radomir Diklić, glavni i odgovorni urednik: Dragan Janjić
Novinska Agencija Beta
Developed by Zorica Filipović, Predrag Tošić
EKO ZNACKA