EurActiv Newsletter
Prijava na NewsLetter


 

CEP: Pokrenuti zamrlu politiku zaštite potrošača    

Objavljeno : 15.03.2017. Štampa El. pošta bookmark
 

Povodom 15. marta, Svetskog dana prava potrošača, Centar za evropske politike ukazuje da je pored proklamovanih prava i ostvarenog napretka na zakonodavnom planu, stanje zaštite potrošača u Srbiji još uvek daleko od željenog nivoa.

 

"Sedam godina nakon početka procesa pravne harmonizacije u oblasti zaštite prava potrošača i nakon ostvarivanja zadovoljavajućeg nivoa zakonske usklađenosti, stvarni položaj potrošača u Srbiji je i dalje daleko nepovoljniji nego na području Evropske unije. Nedovoljni i neefikasni mehanizmi nadzora nad poslovanjem trgovaca u pogledu ostvarivanja propisanih obaveza u odnosu na potrošače, neadekvani instrumenti zaštite potrošača, slab kapacitet potrošačkih organizacija, nedostaci sudske zaštite, kao i nizak nivo obaveštenosti o pravima potrošača, neke su od karakteristika postojećeg stanja", istakao je Dušan Protić, programski menadžer za unutrašnje tržište i konkurentnost CEP-a i koordinator radne grupe Nacionalnog konventa o Evropskoj uniji za Poglavlje 28 – Zaštita potrošača i zaštita zdravlja.

 

"Ključni događaj u oblasti zaštite potrošača u ovom momentu jeste priprema pregovaračke pozicije za poglavlje 28, koja je u toku, i mogućnost otvaranja pregovora o ovom poglavlju tokom ove godine. Naše je očekivanje da će otvaranje pregovaračkog poglavlja 28 ponovo skrenuti pažnju na stanje u ovoj ovlasti i dati novi podsticaj za jačanje kapaciteta zaštite, za unapređenje procedura zaštite prava, ali i za podizanje kulture poštovanja potrošača u poslovnoj praksi trgovaca", dodao je Protić.

 

"Treba podsetiti da je povod za ustanovljavanje Svetskog dana zaštite potrošača govor kojim se predsednik SAD Džon Kenedi obratio Kongresu, 15. marta 1962. godine, kojim je postavljen temelj javne politike zaštite potrošača. Politika zaštite potrošača proteklih nekoliko godina u Srbiji nije bila u centru pažnje, o toj problematici nadležni organi retko govore, gotovo su zamrle aktivnosti na unapređenju uspostavljenih mehanizama zaštite, a potrošačke organizacije su u velikoj meri prepuštene entuzijazmu pojedinaca. Prema tome, potrebno je da se zaštita potrošača vrati u fokus javne politike, da se ispita efikasnost postojećih mehanizama sprovođenja propisanih pravila potrošačkog prava, utvrde slabosti i daju rešenja koja će obezbediti viši nivo stvarne zaštite potrošača na tržištu Srbije".

 

Saopštenje Centra za evropske politike

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar


 

Partner rubrike

luxemburg mali

PROJEKTI I KONKURSI

EurActiv franšiza za Srbiju:
Novinska agencija BETA, direktor: Radomir Diklić, glavni i odgovorni urednik: Dragan Janjić
Novinska Agencija Beta
Developed by Zorica Filipović, Predrag Tošić
EKO ZNACKA