EurActiv Newsletter
Prijava na NewsLetter


 

Evropa mora da pravi baterije za električna kola      

Objavljeno : 12.10.2017. Štampa El. pošta bookmark
 

Evropa ne bi trebalo da žuri sa ukidanjem benzinskih i dizel motora i mora da počne sopstvenu proizvodnju baterija za električne automobile kako bi konkurisala Kini, poručili su proizvođači i dobavljači automobila. Sada evropski proizvođači automobila za baterije za električni automobil Kini plaćaju do 7.000 evra. Sa ciljem da unapredi konkurentnost i osigura isporuke, EU je odlučila da osnuje Evropsku alijansu za baterije za električne automobile.

 

U Briselu je pokrenuta Evropska alijansa za baterije s ciljem da EU konkuriše azijskim i američkim proizvođačima.

 

Među okupljenima u Briselu 11. oktobra bili su nemačka hemijska grupa BASF, proizvođači automobila Reno i Dajmler i inženjering kompanija Simens.

 

Inicijativu, koju bi mogao da predvodi konzoricjum za proizvodnju baterija u Evropi poput Erbasa, lansirao je potpredsednik Evropske komisije zadužen za energetsku uniju Maroš Šefčovič.

 

"Nedostatak domaćih, evropskih proizvođača baterija urušava poziciju EU zbog bezbednosti lanca snabdevanja, povećanja troškova zbog transporta, kašnjenja sa isporukom, slabijeg kvaliteta ili ograničenja u dizajnu", istakao je potpredsednik Komisije, preneo je Rojters.

 

"Zato moramo brzo i zajedno da delujemo da prevaziđemo taj neostatatak i kapitališemo naše liderstvo u mnogim sektorima lanca vrednosti, od materijala do integrisanosti sistema i recikliranja", rekao je Šefčovič.

 

Iako evropski proizvođači sklapaju baterije za električna vozila, region nema značajnijeg igrača na tržištu već uglavnom koristi baterije napravljene iz Azije. Tržištem dominiraju japanski Panasonik i NEC, LG i Samsung iz Južne Koreje i kineski BYD i CATL, kao i američka Tesla.

 

Očekuje se da strateški plan za Aljansu bude usvojen početkom 2018. "u formi sveobuhvatne mape puta za EU Alijansu za baterije koja će biti predstavljena u februaru", rekao je Šefčovič.

 

EU bi mogla da podrži inicijativu sa 2,2 milijarde evra, preneo je Fajnenšel tajms.

 

Budućnost automobila je vruća tema, posebno nakon što su Britanija i Francuska objavile planove za postepeno ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi smanjili zagađenje.

 

Predsednik Evropske asociajcije automobilskih snabdevača (CLEPA) Roberto Vavasori upozorio je da bi užurban prelazak na električne automobile zapravo uposlio Kinu koja, zajedno sa Južnom Korejom i Japanom, dominira proizvodnjom baterija za takva vozila.

 

"Treba da osiguramo razuman prelazni period koji ne bi našim kineskim prijateljima bio poklon", rekao je Vavasori koji procenjuje da evropski proizvođači automobila plaćaju Kini 4.000-7.000 evra po bateriji za električni automobil.

 

Vavasori je pozvao Evropu da razvije sledeću generaciju baterija. Dodao je da proizvođači automobila treba da traže i druge načine za smanjenje štetne emisije gasova, kao što su efikasniji motori i sintetička goriva.

 

Nemački Dajmler i Folksvagen uoči Frankfurtskog sajma objavili su planove ubrzanog prelaska na električne automobile.

 

Folksvagenov direktor Herbert Dis rekao je za agenciju Rojters da evropska industrija treba zajednički da osnuje regionalnog snabdevača baterijama.

 

"U početnoj fazi smatram da je dobro raditi sa korejskim snabdevačima, ali bih voleo da konkunrencija raste i da se pojavi evropski konzorcijum", rekao je Folksvagenov direktor.

 

Rizik za Evropu

 

Nemačka kancelarka Angela Merkel pomenula je mogunost državne podrške vraćanju proizvodnje čipova i baterija u Evropu.

 

Ulozi su visoki, s obzirom na to da autoindustrija u celini obezbeđuje 12,6 miliona radnih mesta u EU, ili 5,7% ukupnog broja.

 

Sindikati pritiskaju proizvođače eletričnih automobila da ih prave u postojećim fabrikama i investiraju u proizvodnju baterija u Evropi umesto da posao bude u Aziji.

 

"Samostalni lanci vrednosti su centralni stub našeg industrijskog modela i imaju glavnu ulogu u uspehu nemačke ekonomije", rekao je članovima automobilske industije i industrije čelika predsednk sindikata IG Metal Jorg Hofman.

 

Vavasori smatra da Evropa kaska u proizvodnji senzora i mikročipova, kao i baterija, i da oslanjanje na snabdevače iz Kine predstavlja rizik s obzirom na geopolotičku nestabilnost.

 

"Treba nam proizvodnja u Evropi za vozila budućnosti, ili ćemo ugroziti Evropu", dodao je Vavasori.

 

Mnogi u automobilskoj industriji žele da se vlade više fokusiraju na smanjenje emisije ugljen dioksida nego na uvođenje kvota za električne automobile.

 

"Obavezivanje na određeni procenat neke tehnologije nas ne vodi najboljem rešenju", kaže predsedavajući Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA) i predsednik uprave Dajmlera Diter Zeče (Dieter Zetsche).

 

Ta asocijacija ponudila je da još snizi nivo CO2 emisije do 2030, iako to zavisi od povećanja broja električnih automobila.

 

Nemački "Robert Boš", najveći svetski snabdevač automobila ima otvorene opcije: optimizaciju motora na sagorevanje, a ispituje i sintetička goriva koja bi mogla da koriste postojeće pumpe za gorivo i motore.

 

"To je brži način ograničavanja globalnog zagrevanja", kaže Boš, izvršni direktor Folkmar Denera, i dodaje: "Radimo to uporedo sa električnim vozilima".

 

Izvor: EURACTIV.com

Foto: Pixabay.com

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar


 

Partner rubrike

luxemburg mali
CAN Europe

17.10.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Tempus
12.10.2017, Beograd
Organizator: Građanske inicijative
11.10.2017, Beograd
Organizator: TACSO
10.10.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU i Tim UN
09.10.2017, Brisel
Organizator: Savet za regionalnu saradnju
06.10.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Tempus
05.10.2017, Beograd
Organizator: Forum za međunarodne odnose Evropskog pokreta u Srbiji i Fondacija Fridirh Ebert
02.10.2017, Beograd
Organizator: CZKD
28.09.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Tempus
26.09.2017, Beograd
Organizator: EUNIC Srbija
22.09.2017, Novi Sad
Organizator: CINS
21.09.2017, Beograd
Organizator: Ministarstvo pravde
20.09.2017, Pančevo
Organizator: Gradska uprava Pančeva
19.09.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU, EU info centar i SKGO
18.09.2017, Beograd
Organizator: BOŠ i Kancelarija za saradnju sa civilnim društvom
15.09.2017, Beograd
Organizator: Beograd Prajd
14.09.2017, Beograd
Organizator: POINTPULS i BCBP
15.09.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU u Srbiji
14.09.2017, Vlasinsko jezero
Organizator: Evropski PROGRES
13.09.2017, Beograd
Organizator: Centar za spoljnu politiku
06.09.2017, Beograd
Organizator: Ujedinjene nacije
05.09.2017, Beč
Organizator: Energetska zajednica
25.08.2017, Beograd
Organizator: Balkanmagazin i EPS
25.07.2017, Beograd
Organizator: Beogradski centar za bezbednosnu politiku
06.07.2017, Beograd
Organizator: Ministarstvo zaštite životne sredine i Nacionalni konvent
04.07.2017, Beograd
Organizator: ISAC fond i Fridrih Ebert fondacija
30.06.2017, Beograd
Organizator: Centar za spoljnu politiku i Fridrih Ebert fondacija
22.06.2017, Beograd
Organizator: CEP, EU Info centar
22.06.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
22.06.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Hajnrih Bel
15 - 17.06.2017, Beograd
Organizator: Evropa Nostra, Evropa Nostra Srbija, Mreža za nasleđe JIE
14.06.2017, Beograd
Organizator: Ambasada Italije u Srbiji
15.06.2017, Beograd
Organizator: Novinska agencija Beta
18.05.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
18.05.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
25.05.2017, Beograd
Organizator: EU Info centar

PROJEKTI I KONKURSI

EurActiv franšiza za Srbiju:
Novinska agencija BETA, direktor: Radomir Diklić, glavni i odgovorni urednik: Dragan Janjić
Novinska Agencija Beta
Developed by Zorica Filipović, Predrag Tošić
EKO ZNACKA