EurActiv Newsletter
Prijava na NewsLetter


 

Slab marketing i izbor modela koče prodaju električnih kola      

Objavljeno : 12.09.2017. Štampa El. pošta bookmark
 

Svaki ljubitelj električnih automobila u Evropi na pitanje zašto je prodaja "kola budućnosti" slaba odgovoriće da je to zbog nedovoljog broja punjača i visokih cena. Međutim, novo istraživanje ukazuje da su za slabu prodaju krivi i loš marketing, dug period isporuke i veoma ograničen izbor modela električnih automobila. Kada je reč o broju modela, na taj problem delom će odgovoriti nemački proizvođač Folksvagen koji je najavio da će do 2030. ponuditi električne verzije svih svojih 300 modela vozila.

 

U Evropi je u prodaji samo 20 električnih automobila na baterije (BEV) u poređenju sa 417 modela na benzin i dizel, pokazalo je novo istraživanje nevladine organizacije Transport i životna sredina (Transport and Environment, T&E).

 

"Istraživanje je takođe pokazalo da nekih modela uopšte nema u prodajnm salonima dok se na isporuku drugih predugo čeka zbog nedovoljnih proizvođačkih kapaciteta", navodi T&E.

 

Podaci koje je ta organizacija analizirala ukazuju da "proizvođači jedva da se i trude da prodaju električna vozila, što dokazuju mali troškovi za marketing".

 

U Nemačkoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Španiji, Italiji i Norvreškoj proizvođači automobila u proseku troše samo 2,1% budžeta za marketing za vozila sa nultom emisijom i 1,6% za plug-in hibride.

 

Ti podaci ukazuju da se oni ne trude aktivno da privuku nove potrošače iako istraživanja pokazuju da "oko 30% nemačkih, britanskih i francuskih potrošača danas razmišlja o kupovini električnog automobila".

 

Izuzetak je Norveška, gde je danas svako treće prodato novo vozilo električno i gde su izdaci za reklamiranje električnih kola na baterije znatno veći. Istraživanje pokazuje da BMW troši 24% budžeta za promociju tih automobila u Norveškoj a Dajmler 14%.

 

Organizacija Transport i životna sredina zaključila je da će se prodaja električnih vozila neizbežno smanjiti u većem delu Evrope jer analize ukazuju da je prodaja električnih ili automobila sa nultom emisijom štetnih gasova upola manja od prognoziranog ili nivoa koji su obećavali proizvođači, preneo je EURACTIV.com.

 

Autoindustrija je, u proseku, nameravala da joj 3,6% prodaje budu električna kola ali je postigla samo 1,7%.

 

Drugo istraživanje, čije rezultate je Evropsko udruženje proizvođača automobila objavilo u junu, pokazalo je da je tražnja "vozila sa alternativnim gorivom" u Evropskoj uniji porasla za 37,6%, na 212.945 komada, u prvom kvartalu 2017. nakon umerenog rasta poslednjih meseci 2016.

 

Broj električnih vozila povećan je za gotovo 30%. Međutim, uprkos velikom rastu, udeo kola sa alternativnim gorivom i dalje je mali i tek dvadeseti novi automobil koristi alternativno gorivo.

 

Električne verzije svih modela Folksvagena do 2030.

 

Nemački proizvođač automobila Folksvagen saopštio je 11. septembra da će do 2030. godine ponuditi električne verzije svih svojih 300 modela vozila.

 

Kompanija koju dve godine potresa skandal sa softverom koji je varao testove izduvnih gasova vozila s dizel motorima, ponudiće električne ili hibridne verzije za svaki model svojih 12 marki - "audi", "porše", "škoda", "seat" i drugi, u šta će investirati 20 milijardi evra, izjavio je direktor Matijas Miler.

 

"To je naša obaveza da do 2030. elektrifikujemo sva naša vozila. Mislim da smo na dobrom putu, na putu napretka", rekao je Miler u izjavi Frans presu uoči otvaranja Sajma automobila u Frankfurtu.

 

Ali, taj nemački auto-džin ne proizvodi sam baterije za automobile, već će ih naručivati od snabdevača što će ga do 2030. koštati čak 50 millijardi evra.

 

Folksvagen će do 2025. godine ponuditi 80 novih električnih automobila, odnosno 50 sa 100%  električnim pogonom, a 30 s kombinovanim, hibridnim.

 

Ali, VW za sada neće odustati od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. "Smatram da će još dugo u čitavom svetu motori sa unutrašnjim sagorevanjem koegzistirati sa električnim" rekao je Miler za AFP.

 

Izvor: Beta, EURACTIV.rs

Foto: Shutterstock.com

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar


 

Partner rubrike

luxemburg mali
CAN Europe

17.11..2017, Beograd
Organizator: Koalicija 27
15.11.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU, UNDP
15.11.2017, Beograd
Organizator: Balkanmagazin
14.11.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU, Ministarstvo rada, EU info centar
07.11.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU, EU info centar, PKS
03.11.2017, Beograd
Organizator: ISAC fond i Fondacija Fridrih Ebert
01.11.2017, Beograd
Organizator: Evropski pokret u Srbiji
31.10.2017, Beograd
Organizator: EPuS i FPN
01 - 02.11.2017, Novi Sad-Beograd
Organizator: Francuski institut
25.10.2017, Beograd
Organizator: Koalicija prEUgovor
24.10.2017, Beograd
Organizator: Evropski pokret u Srbiji
23.10.2017, Beograd
Organizator: RYCO
17.10.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Tempus
12.10.2017, Beograd
Organizator: Građanske inicijative
11.10.2017, Beograd
Organizator: TACSO
10.10.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU i Tim UN
09.10.2017, Brisel
Organizator: Savet za regionalnu saradnju
06.10.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Tempus
05.10.2017, Beograd
Organizator: Forum za međunarodne odnose Evropskog pokreta u Srbiji i Fondacija Fridirh Ebert
02.10.2017, Beograd
Organizator: CZKD
28.09.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Tempus
26.09.2017, Beograd
Organizator: EUNIC Srbija
22.09.2017, Novi Sad
Organizator: CINS
21.09.2017, Beograd
Organizator: Ministarstvo pravde
20.09.2017, Pančevo
Organizator: Gradska uprava Pančeva
19.09.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU, EU info centar i SKGO
18.09.2017, Beograd
Organizator: BOŠ i Kancelarija za saradnju sa civilnim društvom
15.09.2017, Beograd
Organizator: Beograd Prajd
14.09.2017, Beograd
Organizator: POINTPULS i BCBP
15.09.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU u Srbiji
14.09.2017, Vlasinsko jezero
Organizator: Evropski PROGRES
13.09.2017, Beograd
Organizator: Centar za spoljnu politiku
06.09.2017, Beograd
Organizator: Ujedinjene nacije
05.09.2017, Beč
Organizator: Energetska zajednica
25.08.2017, Beograd
Organizator: Balkanmagazin i EPS
25.07.2017, Beograd
Organizator: Beogradski centar za bezbednosnu politiku
06.07.2017, Beograd
Organizator: Ministarstvo zaštite životne sredine i Nacionalni konvent
04.07.2017, Beograd
Organizator: ISAC fond i Fridrih Ebert fondacija
30.06.2017, Beograd
Organizator: Centar za spoljnu politiku i Fridrih Ebert fondacija
22.06.2017, Beograd
Organizator: CEP, EU Info centar
22.06.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
22.06.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Hajnrih Bel
15 - 17.06.2017, Beograd
Organizator: Evropa Nostra, Evropa Nostra Srbija, Mreža za nasleđe JIE
14.06.2017, Beograd
Organizator: Ambasada Italije u Srbiji
15.06.2017, Beograd
Organizator: Novinska agencija Beta
18.05.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
18.05.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
25.05.2017, Beograd
Organizator: EU Info centar

PROJEKTI I KONKURSI

EurActiv franšiza za Srbiju:
Novinska agencija BETA, direktor: Radomir Diklić, glavni i odgovorni urednik: Dragan Janjić
Novinska Agencija Beta
Developed by Zorica Filipović, Predrag Tošić
EKO ZNACKA