EurActiv Newsletter
Prijava na NewsLetter


 

Francuska od 2040. neće prodavati kola na benzin i dizel      

Objavljeno : 07.07.2017. Štampa El. pošta bookmark
 

Francuska planira da prodaju automobila na dizel i benzin obustavi do 2040. godine u okviru ambicioznog Klimatskog plana s ciljem da smanji emisiju gasova sa efektom staklene bašte, najavio je ministar ekologije Nikola Ilo. Slične ambicije i planove imaju i druge evropske zemlje, pre svih Norveška, Holandija i Poljska. Udeo "čistih" automobila na tržištu Zapadne Evrope još je veoma mali - oko 5%.

 

"Obustavljanje prodaje automobila na benzin i dizel planirano je do 2040. godiine", rekao je Ilo i dodao da takve planove imaju i druge evropske zemlje, među kojima Norveška i Holandija.

 

Klimatski plan je predstavljen 6. jula a obećao ga je novi predsednik Francuske Emanuel Makron u junu. Taj plan predstavlja ofanzivan odgovor na odluku SAD da se povuku iz međunarodnog sporazuma o klimatskim promenama.

 

Ilo je rekao da Francuska do 2050. godine želi da postane "neutralna" po emisiji ugljenika, što je do sada najambiciozniji plan u oblasti zaštite životne sredine, prenela je agencija AFP.

 

Francuska je vodeći proizvođač električnih vozila koja se prodaju u Evropi, a posebno se dobro prodaje Renoov model "zoe".

 

Švedski proizvođač Volvo objavio je sredinom nedelje da će 2019. uvesti nekoliko električnih ili hibridnih modela, najavljujući "istorijski kraj" za vozila samo s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Ipak, tržište za "čiste automobile" - električne ili s hibridnim pogonom, i dalje je veoma malo u Zapadnoj Evropi, gde je preko 95% novih registrovanih vozila 2016. godine bilo na dizel (49,5%) ili benzin (45,8%), po podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).

 

U Evropi, samo još Holandija i Norveška pokazuju ambicije slične francuskim.

 

Norveška želi da 2025. godine obustavi prodaju novih automobila opremljenih samo motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, što bi bilo 15 godina pre Francuske.

 

Istovremeno su u junu električna vozila prvi put u Norveškoj preuzela najveći tržišni udeo (27,7% novoregistrovanih), ispred dizel vozila (24,2%) i vozila s benzinskim motorima (23,1%), po informacijama Saveta za drumski saobraćaj (OFV).

 

Automobili koji su 100% električni, "na putu su da osvoje masovno tržište", rekla je Kristina Bu, iz Norveške asocijacije za električna vozila.

 

Ostale evropske zemlje, poput Poljske, traže da se poveća broj automobila sa "nultom emisijom" - u toj zemlji u kojoj je dizel i dalje veoma popularan, vlada je nedavno donela plan koji predviđa da 2025. godine u saobraćaju bude milion električnih automobila.

 

Ekološke nevladine organiyacije pozdravile su ambiciozne ciljeve Klimatskog plana Francuske koji je predstavio ministar Ilo, ali su izrazile žaljenje zbog izostanka mera.

 

Za sada, vlada je samo najavila "bonus" nepoznate visine kao pomoć domaćinstvima s niskim primanjima da dizel automobil stariji od 1997. ili benzinski, stariji od 2001, zamene za "čist" - novi ili polovni.

 

Prema Evropskoj agenciji za prirodnu sredinu, francuske auto-kompanije Pežo, Sitroen i Reno 2016. su držale prva tri mesta liste velikih proizvođača automobila sa manjom emisijom ugljenika.

 

Međutim, smo 0,6% svih novoregistrovanih kola u EU u 2016. bila su potpuno električna vozila dok je u Francuskoj to 1,1% prodatih novih kola, preneo je britanski Gardijan.

 

Lider na tržištu EU je francusko-japanski proizvođač automobila Reno-Nisan sa udelom od gotovo 15%. Ta kompanija napravila je 425.000 od više od dva miliona električnih vozila prodatih u svetu.

 

Izvor: Beta, EurActiv.rs

Foto: Beta

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar


 

Partner rubrike

luxemburg mali
CAN Europe

26.09.2017, Beograd
Organizator: EUNIC Srbija
22.09.2017, Novi Sad
Organizator: CINS
21.09.2017, Beograd
Organizator: Ministarstvo pravde
20.09.2017, Pančevo
Organizator: Gradska uprava Pančeva
19.09.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU, EU info centar i SKGO
18.09.2017, Beograd
Organizator: BOŠ i Kancelarija za saradnju sa civilnim društvom
15.09.2017, Beograd
Organizator: Beograd Prajd
14.09.2017, Beograd
Organizator: POINTPULS i BCBP
15.09.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU u Srbiji
14.09.2017, Vlasinsko jezero
Organizator: Evropski PROGRES
13.09.2017, Beograd
Organizator: Centar za spoljnu politiku
06.09.2017, Beograd
Organizator: Ujedinjene nacije
05.09.2017, Beč
Organizator: Energetska zajednica
25.08.2017, Beograd
Organizator: Balkanmagazin i EPS
25.07.2017, Beograd
Organizator: Beogradski centar za bezbednosnu politiku
06.07.2017, Beograd
Organizator: Ministarstvo zaštite životne sredine i Nacionalni konvent
04.07.2017, Beograd
Organizator: ISAC fond i Fridrih Ebert fondacija
30.06.2017, Beograd
Organizator: Centar za spoljnu politiku i Fridrih Ebert fondacija
22.06.2017, Beograd
Organizator: CEP, EU Info centar
22.06.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
22.06.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Hajnrih Bel
15 - 17.06.2017, Beograd
Organizator: Evropa Nostra, Evropa Nostra Srbija, Mreža za nasleđe JIE
14.06.2017, Beograd
Organizator: Ambasada Italije u Srbiji
15.06.2017, Beograd
Organizator: Novinska agencija Beta
18.05.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
18.05.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
25.05.2017, Beograd
Organizator: EU Info centar

PROJEKTI I KONKURSI

EurActiv franšiza za Srbiju:
Novinska agencija BETA, direktor: Radomir Diklić, glavni i odgovorni urednik: Dragan Janjić
Novinska Agencija Beta
Developed by Zorica Filipović, Predrag Tošić
EKO ZNACKA