Kampanja protiv opasnih igračaka u EU      

Objavljeno : 02.08.2012. Štampa El. pošta bookmark
 
Evropska komisija je pokrenula novu kampanju protiv krivotvorenih i opasnih igračaka, koje većinom potiču iz Kine, i podsetila članice EU na njihovu obavezu da se bore protiv tog ekonomskog i zdravstvenog problema. Prema podacima Evropske komisije, više od polovine igračaka koje su označene kao opasne u EU potiču iz Kine. Evropska unija ima najviše standarde u pogledu bezbednosti igračaka, ali bez dosledne primene propisa, boljeg nadzora tržišta i angažovanja samih građana opasne igračke i dalje mogu naći put do dece, upozorila je Komisija.

 

"Količina hroma u ovim dečjim cipelama je šest puta veća od tolerisanog nivoa, a ova otrovna materija je kancerogena u količini većoj od tri miligrama", rekao je 1. avgusta na konferenciji za novinare evropski komesar nadležan za industriju Antonio Tajani pokazujući par cipelica.

 

Te cipelice su proizvedene u Kini i zaplenjene su u Italiji, dodao je Tajani koji je na govornici izložio i plastičnu patku i kolut za plivanje kao proizvode opasne po decu.

 

Slogan kampanje je "nemojte da vam nezgode pokvare leto". Komisija je u okviru kampanje pripremila video i niz saveta roditeljima, preporučivši građanima da ne kupuju igračke bez oznake CE, da ne daju deci mlađoj od tri godine igračke sa odvojivim sitnim delovima zbog rizika od gušenja, i da čitaju upozorenja i savete za upotrebu.

 

Oznaka CE je potvrda da se proizvođač obavezao da će igračke proizvesti u skladu sa propisima EU o bezbednosti koji su među najstrožima u svetu. Ta oznaka obaveštava potrošača da je proizvod proveren pre prodaje na tržištu i da ispunjava evropske standarde kada je reč o bezbednosti, zdravlju i zaštiti životne sredine.

 

U video spotu koji je pripremljen za potrebe kampanje robot CE-E kroz pesmu uči decu šta je to bezbedna igračka, a roditelji se upućuju za dodatne savete na sajt kampanje. U videu su naglašavaju neki elementi o kojima treba voditi računa pri kupovini igračaka i igranju s njima.

 

Svaki drugi opasan proizvod iz Kine

 

U suštini, ova kampanja je ponovo usmerena na lošu praksu u Kini. "Većina igračaka koje se prodaju u našim radnjama proizvedena je u Kini", rekao je Tajani, koji je pored komesara za potrošače i zdravlje zadužen za pitanje bezbednosti proizvoda.

 

Svaki drugi proizvod ili 58% koji je u EU označen kao opasan kineskog je porekla, pokazuju godišnji podaci koje je objavila Komisija, prenosi AFP.

 

Prema podacima Evropskog sistema upozoravanja potrošača (RAPEX), u 2012. je 210 igračaka označeno kao opasno i većina potiče iz Kine. Razlozi zbog kojih je neka igračka tako označena različiti su a odnose sa na hemijski sastav, mogućnost povrede, opekotina, gušenja, davljenja i slično. Tako je dečja maska sa likom životinje robne marke frogi (Frogy) iz Kine označena kao opasna jer materijal od koga je napravljena vrlo brzo gori, pa postoji opasnost od opekotina, ako dođe do kontakta s plamenom.

 

"Na tržištu u svetu nalazi se krivotvorena roba u vrednosti od gotovo 500 milijardi evra a predviđa se da će se taj iznos udvostručiti pre 2015", rekao je Tajani. "Reč je o proizvodima u praktično svim oblastima: igračkama, mašinama, tekstilu, a uticaj na zapošljavanje je ogroman", dodao je on.

 

Evropski komesar je najavio da će na jesen biti predstavljen akcioni plan za period 2013-2015. kako bi se pojačao nadzor na tržištima EU. Uvid u ceo lanac proizvodnje i plasmana je ključan, rekao je on.

 

Tajani je, međutim, dodao da sami propisi, iako strogi, nisu dovoljni da bi se sprečio pristup robe koja nije bezbedna tržištima. On je naglasio da su proizvođači i prodavci odgovorni za bezbednost igračaka koje plasiraju na tržište, kao i da Komisija daje propise, a da je na članicama da ih poštuju.

 

Da bi se postigli rezultati neophodno je da propise u praksi odgovorno primenjuju proizvođači i prodavci, uz efikasni nadzor tržišta koji će sprovoditi vlasti članica, kao i da potrošači vode računa kada kupuju igračke. "Ako neki od ovih elemenata nedostaje, opasne igračke mogu naći put do naše dece", upozorila je Komisija.

 

Ključnu ulogu imaju industrija igračaka i regulatorna tela članica EU. Industrija mora da obezbedi da su igračke koje plasira na tržištu u skladu sa propisima dok članice moraju da primenjuju propise za nadzor tržišta. Evropska komisija je saopštila da članice moraju efikasno da kontrolišu upotrebu oznake CE kod proizvođača, uvoznika i distributera.

 

Komisija je u januaru pokrenula kampanju informisanja o bezbednosti igračaka za preduzeća koja su uključena u proizvodnju i prodaju. U okviru kampanje su organizovani seminari. Počela je u Rumuniji, a nastavljena je u Bugarskoj, Francuskoj, Nemačkoj, Poljskoj, Češkoj, Irskoj i Italiji. Te zemlje su izabrane u 2009. pošto je njihov ukupan udeo u proizvodnji igračaka u EU 80%. Obuke i kampanja informisanja nastaviće se i u 2013. kako bi njome bile obuhvaćene sve članice EU.

 

Komisija, takođe, organizuje i seminare za proizvođače u Kini.

 

Izvor: AFP i EurActiv.rs

Video: Evropska komisija

Linkovi

EU

Evropska komisija: The Rapid Alert System for Non-Food Products (RAPEX)

Evropska komisija: Toy Safety Tips

Evropska komisija: European Toy Safety Campaign

 

 

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar


 

Partner rubrike

luxemburg mali
Argus

30.09.2014, Beograd
Organizator: BFPE, BCBP i EPuS

EurActiv franšiza za Srbiju:
Novinska agencija BETA, direktor: Radomir Diklić, glavni i odgovorni urednik: Ivan Cvejić
Novinska Agencija Beta
Developed by Zorica Filipović, Predrag Tošić
EKO ZNACKA