Najmanje prodatih automobila u EU od 1998.      

Objavljeno : 17.04.2012. Štampa El. pošta bookmark
 

Prodaja novih automobila u EU u martu je smanjena za 7% u odnosu na isti mesec prošle godine i pala je na najniži nivo od 1998. godine, objavilo je 17. maja Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA). Najveći pad zabeležile su zemlje koje su najteže pogođene krizom, poput Portugalije i Grčke, dok je u Nemačkoj i Velikoj Britaniji broj prodatih automobila povećan.

 

 

Izuzev Malte, za koju podaci nisu dostupni, prodato je 1,45 miliona novih automobila. To je najniži nivo od 1998. godine, navodi se u saopštenju Udruženja.

 

Broj prodatih automobila najviše je smanjen u zemljama koje su osetile najžešći udar krize - Portugalija (-49,2%), Grčka (-42,6%), ali i Italija (-26,7%), Francuska (-23,2%) i Španija (-4,5%).

 

Sa druge strane, prodaja je povećana u dve zemlje - u Velikoj Britaniji (+1,8%) i Nemačkoj (+3,4%).

 

Na nivou EU broj prodatih automobila opada već šest meseci za redom. Pad za celo prvo tromesečje u poređenju sa istim periodom prošle godine iznosi 7,7%. Posledice toga nisu u istoj meri osetili svi proizvođači.

Background

u EU je u 2009. bilo više od 450 automobila na 1.000 stanovnika. Taj broj je od 2000. do 2009. povećan i u EU i u svim zemljama koje teže da postanu članice osim u Makedoniji, u kojoj je opao na ispod 150. Najveći broj automobila na 1.000 stanovnika je na Islandu - oko 650, a najmanji na Kosovu - oko 50. U Srbiji je oko 220, a u Hrvatskoj oko 340.

 

Prema podacima Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, u Srbiji je u 2011. prodaja novih automobila opala za 30%.

 

Veliki nemački proizvođači Folksvagen (Volkswagen), Dajmler (Daimler) i Be-Em-Ve (BMW) prodali su veći broj automobila nego u martu prošle godine. Folksvagen, koji prodaje marke VW, "audi", "sit" (Seat) i Škoda (Skoda) u martu je prodao 340.164 automobila, što je rast od 1,3%. Dajmler, sa markama mercedes i smart, prodao je 71.696 automobila, što je porast od 4,3%, dok je BMW, sa rastom od 3,1% prodao 90.501 vozilo.

 

Francuski proizvođači su i ovog meseca zabeležili pad, u velikoj meri zbog toga se posledice prošlogodišnjeg ukidanja dela finansijskih podsticaja za kupovinu novih automobila koji manje zagađuju i troše. Drugi po veličini proizvođač u Evropi, PSA Pežo Sitroen (Peugeot Citroen), zabeležio je pad za 19,4% na 161.938 automobila, a Reno (Renault) za 20,6% na 110.757 novih registrovanih automobila.

 

Italijanski Fijat (Fiat) prodao je 79.742 automobila, što je pad od 26,1%.

 

Američki Ford u martu je imao pad od 7,7%, sa prodatih 128.580 vozila, dok je Dženeral motors (GM), sa markama opel, voksal (Vauxhall) i ševrolet (Chevrolet), prodao je 127.205 vozila, što je pad od 10,4%.

 

Japanski proizvođači takođe su "u minusu", u rasponu od 2,9% za Tojotu (Toyota), sa 67.930 prodatih vozila, do 30,8% za Micubiši (Mitsubishi), sa 8.897 automobila.

 

Koreanska Kia ostvarila je rast od 17,3% u Evropi sa prodatih 35.363 automobila.

 

Najveći rast prodaje u Evropi ostvario je proizvođač luksuznih automobila Jaguar Lend Rover (Land), u vlasništvu indijskog Tata motorsa, sa povećanjem od 24,9% na 20.734 automobila. Rastu je uglavnom doprinela prodaja lend rovera.

 

Izvor: AFP

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar


 

Partner rubrike

luxemburg mali
Argus

22.09.2014, Beograd
Organizator: Kаncеlаriјa zа sаrаdnju sа civilnim društvоm

EurActiv franšiza za Srbiju:
Novinska agencija BETA, direktor: Radomir Diklić, glavni i odgovorni urednik: Ivan Cvejić
Novinska Agencija Beta
Developed by Zorica Filipović, Predrag Tošić
EKO ZNACKA