Do gradjana EU - preko društvenih mreža i poznatih ambasadora      

Objavljeno : 13.11.2017. Štampa El. pošta bookmark
 

Evropskoj uniji je, da bi doprla do građana, potrebna nova strategija "srca i uma" koja bi uključila bolje korišćenje društvenih medija i imenovanje slavnih ličnosti za ambasadore, navodi se u izveštaju specijalnog savetnika predsednika Evropske komisije Žan-Klod Junkera. Evropskoj komisiji se u izveštaju savetuje da ima manje odbrambeni stav, da bude proaktivnija i da popravi svoju medijsku strategiju da bi osigurala da se "čuje stav EU".

 

Suočena s egzistencijalnim krizama, izlaskom Velike Britanije i optužbama da ništa ne radi povodom katalonske krize, EU pokušava da postane bitnija svojim građanima.

 

U okviru tih nastojanja, specijalni Junkerov savetnik Luk Van den Brande je u izveštaju "Kako dopreti do EU građana - Iskoristiti priliku" dao preporuke institucijama EU kako da se ponovo povežu sa građanima i razviju potpuno novi pristup kreiranju politike.

 

Apelujući na veću aktivnost na društvenim mrežama, Van den Brande poziva EU da "u punoj meri iskoristi nove komunikacione alate kao sredstvo da građanima omogući bolji pristup i kreiranje sadržaja" i da koristi društvene mreže tako da građanima da mogućnost da direktno iskažu svoja mišljenja.

 

Više od 40% Evropljana je mlađe od 35 godina zbog čega, navodi se u izveštaju, evropski političari treba da reorganizuju EU tako da bude više prilagođena mladima.

 

Van den Brande je apelovao na institucije da manje koriste "evro-žargon" u komunikaciji sa građanima i da se što više približe svakodnevnim brigama ljudi.

 

U izveštaju, koji je savetodavni dokument, a ne zvanična politika Komisije, ističe se da mnogo toga može da bude urađeno instrumentima koje već predviđaju zakoni EU, uključujući "koncept evropske participativne demokratije", pa nema potrebe da se menja sporazum EU.

 

Van den Brande predlaže organizovanje dijaloga građana o različitim pitanjima, kao i mnoge druge ideje, od "izbornih jedinica širom EU" za poslanike do postavljanja "dobro poznatih kulturnih i sportskih ličnosti" za ambasadore EU.

 

U dijaloge "nove generacije građana" treba da budu uključene slavne ličnosti jer su "kultura i sport najvidljiviji i najočigledniji instrumenti za stvaranje zajedničkog pripadanja".

 

Mnoge zvezde iz sveta glume i sporta su proteklih meseci javno podržavale EU, posebno u Velikoj Britaniji u kojoj su građani bili podeljeni po pitanju izlaska zemlje iz EU. Glumci Patrik Stujart i Ema Tomson, kao i pisci Džoana Rouling i Filip Pulman bili su zagovornici ostanka u Uniji.

 

Junker je na početku svog mandata 2014. rekao da će Evropska komisija biti politička komisija, a Van den Brande je u izveštaju zaključio da "više politička Komisija mora bolje da objasni svoje izbore i ciljeve odlučivanja".

 

Izvor: EURACTIV.com

Foto: EK

 

 
 
Pošaljite komentar
Pošaljite komentar


 

Partner rubrike

luxemburg mali

17.11..2017, Beograd
Organizator: Koalicija 27
15.11.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU, UNDP
15.11.2017, Beograd
Organizator: Balkanmagazin
14.11.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU, Ministarstvo rada, EU info centar
07.11.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU, EU info centar, PKS
03.11.2017, Beograd
Organizator: ISAC fond i Fondacija Fridrih Ebert
01.11.2017, Beograd
Organizator: Evropski pokret u Srbiji
31.10.2017, Beograd
Organizator: EPuS i FPN
01 - 02.11.2017, Novi Sad-Beograd
Organizator: Francuski institut
25.10.2017, Beograd
Organizator: Koalicija prEUgovor
24.10.2017, Beograd
Organizator: Evropski pokret u Srbiji
23.10.2017, Beograd
Organizator: RYCO
17.10.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Tempus
12.10.2017, Beograd
Organizator: Građanske inicijative
11.10.2017, Beograd
Organizator: TACSO
10.10.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU i Tim UN
09.10.2017, Brisel
Organizator: Savet za regionalnu saradnju
06.10.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Tempus
05.10.2017, Beograd
Organizator: Forum za međunarodne odnose Evropskog pokreta u Srbiji i Fondacija Fridirh Ebert
02.10.2017, Beograd
Organizator: CZKD
28.09.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Tempus
26.09.2017, Beograd
Organizator: EUNIC Srbija
22.09.2017, Novi Sad
Organizator: CINS
21.09.2017, Beograd
Organizator: Ministarstvo pravde
20.09.2017, Pančevo
Organizator: Gradska uprava Pančeva
19.09.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU, EU info centar i SKGO
18.09.2017, Beograd
Organizator: BOŠ i Kancelarija za saradnju sa civilnim društvom
15.09.2017, Beograd
Organizator: Beograd Prajd
14.09.2017, Beograd
Organizator: POINTPULS i BCBP
15.09.2017, Beograd
Organizator: Delegacija EU u Srbiji
14.09.2017, Vlasinsko jezero
Organizator: Evropski PROGRES
13.09.2017, Beograd
Organizator: Centar za spoljnu politiku
06.09.2017, Beograd
Organizator: Ujedinjene nacije
05.09.2017, Beč
Organizator: Energetska zajednica
25.08.2017, Beograd
Organizator: Balkanmagazin i EPS
25.07.2017, Beograd
Organizator: Beogradski centar za bezbednosnu politiku
06.07.2017, Beograd
Organizator: Ministarstvo zaštite životne sredine i Nacionalni konvent
04.07.2017, Beograd
Organizator: ISAC fond i Fridrih Ebert fondacija
30.06.2017, Beograd
Organizator: Centar za spoljnu politiku i Fridrih Ebert fondacija
22.06.2017, Beograd
Organizator: CEP, EU Info centar
22.06.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
22.06.2017, Beograd
Organizator: Fondacija Hajnrih Bel
15 - 17.06.2017, Beograd
Organizator: Evropa Nostra, Evropa Nostra Srbija, Mreža za nasleđe JIE
14.06.2017, Beograd
Organizator: Ambasada Italije u Srbiji
15.06.2017, Beograd
Organizator: Novinska agencija Beta
18.05.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
18.05.2017, Beograd
Organizator: EU info centar
25.05.2017, Beograd
Organizator: EU Info centar

PROJEKTI I KONKURSI

EurActiv franšiza za Srbiju:
Novinska agencija BETA, direktor: Radomir Diklić, glavni i odgovorni urednik: Dragan Janjić
Novinska Agencija Beta
Developed by Zorica Filipović, Predrag Tošić
EKO ZNACKA